Aanvragen op een juiste manier beantwoorden

0
633

Het eerste klantencontact met een (potentiële) klant bij de verkoop van uw paard is uiterst belangrijk. Tijdens dit eerste contact wordt vaak al besloten of u de potentiële klant van uw verkooppaard kunt overtuigen. De algemene indruk van de situatie is vaak beslissend voor het besluit van de koper.

Eenvoudig contact

Wanneer u een advertentie aanmaakt let er dan op dat u adequate en correcte contactgegevens opgeeft. De meeste geïnteresseerde partijen contacteren de verkopers voor de eerste keer telefonisch of per e-mail. Het is daarom raadzaam om een telefoonnummer op te geven waarop u gedurende de hele dag (voor zover dat mogelijk is) bereikbaar bent. Ter verduidelijking kunt u uiteraard ook voorkeurstijden waarop u te bereiken bent opgeven. Daarnaast is het belangrijk dat u regelmatig uw e-mails controleert. ehorses stuurt u als verkoper ‘hints’ wanneer er een potentiële koper in de buurt is.

Meer informatie

In de meeste gevallen vragen kopers als eerste naar meer informatie over het paard. Het kan zijn dat ze naar foto’s en video’s vragen, maar ook naar het succes van het paard. Voor de geïnteresseerde partijen is het van belang dat u als verkoper in contact gaat met de koper. Het is voor de koper niet vermakelijk als de verkoper niet te bereiken is en er geen contact met hem op te nemen valt. In dergelijke gevallen raakt uw paard snel in de vergetelheid, wat uw kansen op verkopen uiteraard vermindert. Zoals hierboven al eerder beschreven is het handig als u in de beschrijvingstekst van de advertentie aangeeft wanneer u te bereiken bent. Via ‘My ehorses’ kunt u ook een automatisch antwoord instellen wanneer u vragen per email ontvangt. In dit automatische antwoord kunt u verduidelijken wanneer u beschikbaar bent en de vraag kunt beantwoorden.

Afhankelijk van de advertentie of het aantal vermeldingen van de advertentie, kunt u meerdere verzoeken tegelijkertijd ontvangen. In dergelijk geval is het raadzaam om een apart telefoonnummer of een apart e-mailadres in te stellen speciaal voor de verkoop. Zo behoudt u een beter overzicht van alle geïnteresseerde partijen. In uw “Mijn ehorses” vindt u onder het kopje ”vragen” een overzicht van alle gestelde vragen. Daarnaast vindt u onder het tabblad “Contacten” alle contactgegevens van de geïnteresseerde partijen. Dit maakt het mogelijk dat u op elk gewenst moment ook vanaf uw zijde contact kunt opnemen met de potentiële klanten.

Wees eerlijk

Probeer ten alle tijden eerlijk te zijn en te blijven. Het is uiterst belangrijk om ‘open’ met de klant te communiceren om latere misverstanden of problemen te voorkomen. Bovendien bouwt u op deze manier meer vertrouwen op tussen u en de potentiële klant. Eerlijkheid is de meest gemakkelijke manier om jezelf én de klant zich goed te laten voelen tijdens de verkoop. Vanzelfsprekend is het ook logisch om eerlijk te zijn tegenover de klant betreft het paard. Benoem daarom ook eventuele eigenaardigheden van het paard, zodat de geïnteresseerde zich hieraan kan aanpassen. Op deze manier vermijdt u een eventuele opeenvolgende klacht van de koper.